چه کسی به بیماری آلزایمر مبتلا می شود؟
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی

مغز و بیماری آلزایمر

 

خاصیت های غیرطبیعی خاصی در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر پیدا شده است. اما متخصصان نمی دانند که آیا این ویژگی ها علت بیماری هستند یا اینکه نتایج ناشی از بیماری هستند. خاصیت های غیرطبیعی که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر کشف شده است به شرح زیر است:

 ●دولایه ای های نوروفیبریلاتوری : سازه های پیچ خورده ای که از بخش عصب تشکیل شده است.

آمیلویید بتا: یک ماده ی چسبناک که انبوه می شود تا ساختارهایی به نام پلاک ها را شکل دهد.

پلاک ها و دو لایه ها به سلول های سالم مغز که آنها را احاطه کرده است٬ آسیب می زند. چون باعث تحلیل رفتن و کوچک شدن مغز می شود.

یکی دیگر از مشخصات آلزایمر این است که سلول های مغز برخی از مواد شیمیایی که به عنوان انتقال دهنده های عصبی برای ارتباط بین عصب ها شناخته شده اند را کمتر تولید می کنند. این مواد شیمیایی شامل استیل کولین٬ سروتونین و نوراپی نفرین هستند.

 

عوامل خطرزا در ابتلا به بیماری آلزایمر

سن: خطر پیشرفت بیماری آلزایمر با افزایش سن٬ افزایش می یابد. با توجه به انجمن آلزایمر٬ 10% از کل افراد بالای 65 سال٬ مبتلا به آلزایمر هستند. و 50% از مردم بالای 85 سال٬ به آن مبتلا هستند.

جنسیت: آلزایمر در زنان بیشتر از مردان تاثیر می گذارد.

سابقه ی خانوادگی: کمتراز 10% از مردم مبتلا به آلزایمر٬ آن را به ارث برده اند.

سندروم غروب: با اینکه دلیل قطعی وجود ندارد افراد مبتلا به این سندروم در سن 30 یا 40 سالگی به آلزایمر مبتلا می شوند.

آسیب سر: بعضی از مطالعات٬ پیوند بین بیماری آلزایمر و صدمه ی شدید سر را نشان داده اند.

سموم محیط زیست: برخی تحقیقات نشان می دهد افزایش قرارگرفتن درمعرض ماده ی خاصی مانند الومینیوم ممکن است فرد را مستعد ابتلا به آلزایمر می کند.

سطح پایین آموزش و پرورش: با اینکه دلیل بطور واضح مشخص نیست٬ برخی مطالعات نشان داده اند که سطح تحصیلات می تواند به افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر٬ مرتبط باشد.

فاکتورهای دیگر: تحقیقات نشان داده اند که میزان کلسترول بالا و فشار خون بالا٬ فاکتورهایی که به مشکلات قلبی مربوط هستند٬ همچنین ممکن است خطر پیشرفت بیماری آلزایمر را افزایش دهند.

منبع: ایران درمان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: